انتقال وقتی هیچ غلطی نمی توانیم بکنیم بفرمایید چه کنیم؟!

کلـــــــید داران بهشت


پایگاه اطلاع رسانی گروه هنری کلید داران بهشت ارومیه

مطالب سايت

وقتی هیچ غلطی نمی توانیم بکنیم بفرمایید چه کنیم؟!

توسط:  | در: پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, | موضوع:<-PostCategory->

 
«الف. ص» در سایت ضدانقلابی روزآنلاین با انتشار مقاله ای به شرح دلایل اتخاذ این رویکرد مضحک از سوی ضدانقلاب پرداخته و می نویسد دلیل این امر آن است که اپوزیسیون به آخر خط رسیده و می داند که کاری از دستش ساخته نیست و به همین خاطر «حتی با وجود یک چهره «اصولگرای معتدل» در انتخاباتی که جمهوری اسلامی برگزار کننده آن بوده و شورای نگهبان صلاحیت کاندیداهای آن را تائید کرده است، شرکت خواهد کرد.»
وی در ادامه می نویسد: به عقیده نگارنده این تغییر سطح مطالبات و بازتعریف این بخش از اپوزیسیون در استراتژی اصلاح طلبی تنها به دلیل خلا استراتژی و ضعف تشکیلاتی آنان است. اپوزیسیونی که بیش از سه دهه از فضای داخل جداست، فاقد هرگونه تشکیلات منسجم بوده و خاصیت بسیج نمودن خود را از دست داده، هیچ امیدی به تاثیرگذاری ندارد. به همین دلیل به این استراتژی روی آورده که «در شرایط خفگی، هرنوع مجرای تنفس غنیمت است».
نویسنده در ابتدای مقاله نقبی هم به وضعیت اپوزیسیونی که ژست چپگرایی گرفته و در آغوش غرب غوطه می خورد، زده و در شرح احوالشان می گوید: امروز نیروهای چپ، دچار چنان انشقاق و پراکندگی هستند که به سختی می توان شمار دقیق احزاب و سازمان های چپ را در عرصه سیاسی ایران حساب کرد. دیگر احزاب اپوزیسیون (آنانکه خود را «سراسری» می نامند) نیز بیشتر احزابی چند نفره بوده و فقط در چند شهر در خارج از کشور فعال هستند. این سازمان ها در واقع از ساختار یک حزب منسجم (با اعضای مشخص، تشکیلات، برگزاری کنگره و…) برخوردار نبوده و بیشتر همچون یک تشکل غیردولتی یا همچون یک رسانه یا سایت عمل می کنند. اصولا این اپوزیسیون نه تنها در داخل هیچگونه تشکیلاتی ندارد، بلکه در خارج از کشور هم که امکان فعالیت آزادانه برایشان فراهم است، از تشکیلات منسجمی برخوردار نیستند. از چنین اپوزیسیونی با این مشخصات، نباید انتظار داشت که بتواند همچون سالهای قبل از انقلاب اعتصابات را سازماندهی نماید.
وی در پایان می نویسد: «اگر اپوزیسیون به ضعف خود پی برده، بهتر است که ضعف های خود را جبران کند و در پی سازماندهی و متشکل کردن خود باشد، نه اینکه از مطالبات خود عقب نشینی کند و سطح آنها را کاهش دهد. کاهش سطح مطالبات، و تغییر تاکتیک و استراتژی بر اساس ضعف خود، یک بازی سیاسی قلمداد نمی شود؛ این امر تنها به از دست دادن جایگاه سنتی این گروه از اپوزیسیون میان مردم می انجامد، و این یعنی تضعیف هرچه بیشتر آنان در آینده.»
دو نکته درباره فراز پایانی این مطلب گفتنی است. اول آنکه؛ ضدانقلاب اگر مطالباتش را کم نکند چه کند؟! و مگر شماها جز خیال خام براندازی جمهوری اسلامی مطالبه دیگری هم دارید که آن را کم و زیاد کنید؟!
دوم هم آنکه لطفاً از کدام جایگاه و پایگاه اپوزیسیون میان مردم صحبت می کنید؟! مگر نه اینکه خودتان اعتراف می کنید حتی گروه های اپوزیسیون مدعی سراسری بودن ، فقط شامل چند نفر ساکن کشورهای اروپایی هستند!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: